aanmeld knop
dot

Verlies je overtollige kilo’s met smoothies. Tips en tricks.

dieet.jpg
Smoothies zijn een geweldig hulpmiddel om gewicht te verliezen omdat u zelf de ingrediënten bepaalt. Door de juiste ingrediënten te combineren, kunt u smoothies maken met een heerlijke smaak en die bovendien uw overtollige kilo’s zullen helpen te laten verdwijnen. Welke ingrediënten kan je gebruiken en hoe kan je deze combineren.

De reden waarom smoothies je kunnen helpen bij het verliezen van gewicht, is omdat je alle noodzakelijke voedingsstoffen compact bij elkaar neemt, zonder toevoeging van overtollige calorieën.  Wanneer je weet welke evenwichtige smoothies je kan maken met welke ingrediënten, ben je in staat om een goede balans te maken van eiwitten, complexe koolhydraten, gezonde vetten, vitaminen en andere voedingsstoffen.

Ingrediënten voor gewichtsverlies

  • Bessen.  Elke vorm van berry, aardbei, bosbes en framboos vormt een ware bom van smaak in je smoothie, zonder toevoeging van veel calorieën. Bovendien zijn bessen behoorlijk vezelrijk, waardoor ze een goede werking hebben als anti-oxidant en je algemene gezondheid.
  • Cayenne peper. Deze specerij geeft niet alleen een boost aan je smoothie, het verhoogt ook je vermogen om door te zetten bij het verliezen van gewicht. Het onderdeel dat hiervoor verantwoordelijk is, heet capsaïcine. Dit onderdeel houdt je eetlust in bedwang.
  • Chia zaden.  Deze kleine zaden zitten vol met vezels en eiwitten, stoffen die u een tevreden en vol gevoel geven. Bovendien bevatten de chia zaden nog talrijke andere voedingsstoffen zoals calcium, antioxidanten, en omega-3 vetzuren.  
  • Griekse yoghurt. Vergeleken met andere stijlen van yoghurt, heeft Griekse yoghurt een veel hogere dosis aan eiwitten. Eiwitten geven je doorgaans een voldaan gevoel. Gebruik natuur yoghurt, de op smaak gebrachte varianten bevatten meestal toegevoegde suikers.
  • Gezonde vetten. Gezonde vetten zijn van vitaal belang voor uw algemene gezondheid en houden je urenlang verzadigd. Vetten volledig bannen is geen goed idee wanneer je kilo’s wilt verliezen. Neem gezonde vetten op in je smoothies, zoals avocado, kokosolie, noten of notenpasta.
  • Groene groenten.  Groentes, zoals boerenkool, spinazie en romaine sla, zijn verpakt met fytonutriënten en zijn laag in calorieën. Ze bevatten ook veel vezels.
  • Pulp uit fruit.  Na het persen van fruit houd je vaak een berg aan pulp over.  Voeg deze pulp toe aan je smoothies, het zorgt voor een natuurlijke bron van vezels.
  • Stevia.  Wanneer de vruchten in je smoothie niet zoet genoeg voor je zijn, overweeg dan stevia.  Deze natuurlijke, nul-calorie zoetstof is dan zeker een aanrader.
  • Thee/water/ice. Vele smoothie recepten zijn op basis van melk of vruchtensap.  Om extra calorieën te voorkomen, kan je de melk of vruchtensap ook vervangen door thee, water of ijs.  Een fruitige kruidenthee is een ideale vervangen voor sap.  Groene thee bevat gezonde voedingsstoffen en het heeft een milde smaak. Gebruik ijs om de consistentie van je smoothie te verbeteren.

Wil je voorgoed van die overtollige kilo’s af? Wil je het op een manier doen die niet zo’n impact heeft op je dagelijkse leven?  Wil je daarenboven je algemene gezondheid een boost geven?  Dan is het e-book 70 Groene Smoothie Recepten en Meer helemaal iets voor jou!

 

Afvallen met Venus Factor (nieuw!)

Xenical afslankmiddel om sneller af te vallen

Afslank en dieet hulpmiddelen

Afvallen zonder dieet


Tags: afslanken,dieet,smoothie,diëten,smoothies recepten
Artikel geschreven door: ViveBo.
Publicatie datum: 2013-11-09
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving