aanmeld knop
dot

Het Mentale Dieetplan, ja of nee?

kcal.jpg
Het Mentale Dieetplan is over komen waaien uit Amerika, waar ook veel mensen succesvol gewicht verliezen met diëten. Over Het Mentale Dieetplan is al veel geschreven, maar wat zijn de ervaringen? Waarom is men enthousiast over dit dieet en hoe werkt het? Afvallen met dit dieet wordt als makkelijk omschreven en je valt er snel en veel mee af. Maar hoe lang hou je het vol?

Dit Dieetplan werd in Amerika ontworpen onder de naam Fat Loss For Idiots. Waarom men koos voor de benaming idiots is me een raadsel, want het zijn geen dwazen die voor dit dieetplan kiezen. Dit dieet is geschikt voor mensen die van hartige hapjes houden, vlees, vis, gevogelte, eieren, geroosterde kippetjes, gerookte zalm, paling en vrijwel alle soorten kaas en dergelijke, en die ook groentes lusten.  Echt wel een lekker dieet maar net als alle andere diëten, wel moeilijk vol te houden. Mensen proberen af te vallen op veel manieren.

  • afvallen door hardlopen.
  • afvallen door kcal te tellen.
  • afvallen met pillen.
  • afvallen door te hongeren.
  • enzovoorts.

De auteur van het Mentale Dieetplan legt telkens kort en bondig uit waarom afvallen tussen je oren zit, en dat klopt ook wel. Het Mentale Dieetplan werd ook in korte tijd een bestseller in Nederland, maar dat komt vooral omdat mensen geld verdienen door het eBook te verkopen. Je leest dan dus onverdeeld positieve recensies, terwijl dat eigenlijk verkoopverhalen zijn. Zelf het ik dit dieet geprobeerd en het beviel mij wel, maar ik zeg er eerlijk bij dat ik het niet makkelijker vond dan andere diëten. Ik ben er 17 kilo mee afgevallen, maar dat kwam niet alleen door het dieet, maar omdat ik het combineerde met Xenical. Deze combinatie werkte voor mij erg goed omdat het MDP dieet wel alle soort eten bevat wat ik lekker vind. De Xenical zorgde voor minder vetopname. Het resultaat was toen vrij gemakkelijk afvallen.

 

Bewegen?

Het gaat bij afvallen niet om intensief bewegen, maar om dagelijks je verbranding een zetje te geven. Het eten van proteïnen en vetten te combineren met vezels zorgt voor maagvulling. En door de koolhydraten te beperken tot het eten van alleen goede koolhydraten, voorkom je vermoeidheidsklachten en aankomen. Het mentale deel van het MDP dieet vind ik goed opgezet, en helpt mensen de zogenaamde knop om te zetten naar een andere manier van omgaan met voedsel, en dat werkte voor mij redelijk goed. Je wordt psychisch vrijer van dwangmatig eetgedrag. Of dit voor iedereen werkt weet ik niet, maar mij hielp het wel door lastige momenten heen. 

 

Gratis receptenboek

Er zit trouwens ook nog een gratis receptenboek bij wat vol staat met snelle en lekkere recepten.

 

Waarom mislukken diëten?

Eigenlijk is deze vraag maar met een antwoord te beantwoorden: Dieet volhouden is moeilijk. En veel diëten zijn zo achterlijk streng dat je continu honger loopt te lijden. Op den duur ga je dan weer eten, vaak meer dan ooit. Je verbranding gaat in tijden van honger trager werken, want je lichaam is er juist op gefocust om zo zuinig mogelijk met je vetvoorraad om te gaan, waardoor afvallen nog moeilijker wordt en aankomen sneller gaat. Zodra je weer eens echt iets calorierijks eet, vliegt het gewicht er weer aan omdat je zout en vet snel weer wordt aangevuld, met als gevolg gewichtstoename en vocht vasthouden. Daardoor verliezen mensen vaak hun motivatie. Ze denken: ik moet een week honger lijden om 1 kilo af te vallen, terwijl ik maar een avondje te veel hoef eten om meteen weer 3 kilo aan te komen. Als je een paar pogingen gedaan hebt om af te vallen, en ze mislukten voor je gevoel steeds, komt er een moment dat je niet meer gelooft in succesvol afvallen. Dus probeer je het nauwelijks nog, of je begint aan de zoveelste poging met een matige motivatie. Op het afvallen door te hongeren na, kunnen lijnpogingen echter wel succesvol uitvallen. Helaas is het effect meestal maar tijdelijk. Maar al te vaak komen mensen immers weer sneller aan als dat ze afvielen en ook is het de meesten wel bekend dat er vaak een paar kilo extra bij terug komen. Diëten zijn mede daardoor frustrerend, moeilijk vol te houden, en ook maar al te vaak eenzijdig en saai.

 

Koolhydraten

Al geruime tijd is het bekend dat koolhydraten snel dik kunnen maken. Koolhydraten zitten in enorm veel producten. Koolhydraten worden ook wel trage suikers genoemd. In feite zijn het suikers maar in de vorm van bijvoorbeeld meelproducten zoals witbrood, pasta, aardappel, sausjes, enzovoorts. Suiker geeft ons veel energie, maar alles wat we niet verbranden wordt door ons lichaam netjes omgezet in vet, als voorraadje voor schaarse tijden. In onze rijke maatschappij waar voldoende voedsel is en we ook niet meer in beweging hoeven te komen om voedsel te verzamelen, krijgen we al heel snel meer koolhydraten binnen dan we dagelijks verbranden. Het resultaat is vetopslag op ons lichaam, dus dikker worden. Daarom worden we steeds dikker. De helft van de Nederlanders heeft overgewicht. Steeds meer mensen hebben te kampen met ernstig overgewicht. Proteïne diëten sluiten koolhydraten zo goed als uit maar op den duur is dat te eenzijdig om vol te houden. Het Mentale Dieetplan is een dieet waarbij wel de goede koolhydraten gegeten worden. Goed in de zin van: geen loze kcal zoals witte suiker. De goede koolhydraten zijn de koolhydraten waarin voedingstoffen zitten en welke niet bewerkt zijn, zoals van bepaalde verse fruitsoorten.

 

Het Mentale dieet, wat mag je eten?

Het dieetplan is als pdf te downloaden op uw computer, en er zit een heel receptenboek bij, waarin eenvoudige maar heel lekkere gerechten staan. U mag veel eten, zoals;

  • kip
  • rundvlees
  • vrijwel alle andere soorten vlees
  • broodbeleg kaas en vleeswaar
  • groentes zoals sla, spinazie, etc.
  • vis (alle vissoorten ongepaneerde)
  • zuivelproducten + kaassoorten
  • eieren
  • soms fruit
  • verschillende broodsoorten
  • en nog veel meer

Het dieetplan bevat verschillende fases, die allemaal makkelijk zijn uit te voeren en goed vol te houden. U moet wel houden van vlees en vis en kaas en eieren dergelijke. Het afvallen gaat snel. In de eerste week heel snel, en men garandeert 11 tot 17 kilo in relatief korte tijd. Hou er wel rekening mee dat ook dit dieet op den duur gaat vervelen.

 

Mentaal, wat bedoelen ze daarmee?

Mentaal staat voor geestelijk. Het Mentale Dieetplan biedt dan ook een unieke mentale ondersteuningen. Er wordt gebruik gemaakt van NLP methodes om op een heel andere manier over uzelf en over afvallen te denken. Het is niet goed uit te leggen maar de mentale oefeningen zijn eenvoudig, goed te onthouden en zetten vrij gemakkelijk de knop om naar het maken van de juiste keuzes die leiden tot een slank lichaam.


Tags: mentale dieetplan, afvallen, dieet, dieten, 5 kilo, 10 kilo
Bronnen: mentale dieetplan, afvallen dieetplan, goed dieet, koolhydratendieet, dieetplannen, afslankpillen, katja kallens
Artikel geschreven door: DickBos.
Publicatie datum: 2012-05-31
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

gast - 2013-04-04 21:23:40  
IK HEB VEEL GELEERDReageer
U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving