aanmeld knop
dot

Afvallen lukt wel met de Kettle Bell!

IMG_0003.jpg
Wat is een Kettlebell? Een ‘Kettlebell’ is een traditioneel Russisch trainingstool. Het is een trainingsapparaat voor de fysieke training voor iedereen. Het wordt ook wel ‘Ball of strenght’ genoemd. Het is net een kanonskogel met een handvat.

Wie trainen er met de ‘Kettlebell’?

De Kettlebell is in principe voor iedereen (als u volwassen en gezond bent) geschikt. Voor mannen en voor vrouwen, ongeacht met welk trainingsniveau ze bezig zijn. Kettlebells zijn oorspronkelijk afkomstig van Rusland waar ze veel in het leger worden gebruikt. Tegenwoordig worden ze over de hele wereld gebruikt waar veel speciale eenheden van de politie en het leger trainen met de Kettlebell. De voordelen van deze methode van trainen:

  • Veel kortere Workouts
  • Snel Resultaten bij veel trainen
  • Sterker, meer gespierd en fitter (bij juist gebruik)
  • Overal makkelijk op te bergen
  •  U traint uw volledige lichaam met één Kettlebell

Is ‘Kettlebell’ training veilig?

Trainen met de ‘Kettlebell’ is veilig voor iedereen als u er normaal mee omgaat en traint, en volgens de gebruiksaanwijzing. Soms worden mensen met blessures zelfs aangeraden te trainen met de Kettlebell. Bij blessures echter wel altijd in overleg met uw behandelende arts.

 

Hoe vaak per week trainen met de ‘Kettlebell’?

Hoe vaker u traint des te meer resultaat u ziet. U kan echter 1, 2 of 3 keer per week trainen, of zo vaak als u wilt. Het beste kunt u beginnen met 1 of 2 keer per week. Langzaamaan kunt u dit opbouwen naar 3 of 4 keer per week. Aan het begin zal het nog een beetje zwaar zijn, maar hoe vaker u traint des te beter het zal gaan.

 

Gewicht Kettlebel

Er zijn verschillende afmetingen en gewichten verkrijgbaar. De variant van 8 kilo is bij uitstek geschikt voor sportieve vrouwen die toe zijn aan iets anders. U kunt hiermee zelf aan de slag op uw eigen gekozen momenten en u kunt trainen zoveel als u zelf prettig vindt. Daag uzelf uit om strakker in het vel te komen te zitten, en die overtollige kilo’s weg te werken met dit fantastische fitnessproduct zónder te diëten. Het vergt inspanning en discipline, maar sporten is noodzakelijk om spieren te versterken.


Voordelen thuis trainen

Hiermee spaart u geld én tijd die u anders in een sportschool zou investeren en bedenk dat u dat nu kunt besteden aan nieuwe vrolijke lentekleding. Want binnen drie weken kunt u al resultaat zien. U verbrandt vet terwijl uw spieren steviger worden. Uiteraard moet u daarnaast wel gezond eten en niet te veel eten, anders zal het vet door te veel eten

weer aangevuld worden.

 

Tips om veilig te trainen met de ‘Kettlebell’.

  • Train op een vlakke, schone en stabiele ondergrond
  • Train op een veilige locatie waar u geen schade kunt aanrichten aan uw omgeving of iemand anders of aan uzelf
  • Train met goede sportschoenen aan en niet in ongemakkelijke schoenen of op blote voeten
  • Beoefen de training rustig totdat u het helemaal onder controle hebt
  • De Kettlebel is een gewicht en kan dus hard neervallen of bij per ongeluk loslaten schade of blessures veroorzaken, gebruik dit gewicht alleen volgens de gebruiksaanwijzing en houdt u aan de adviezen

Afvallen met voeding (aanrader!)

Xenical afslankmiddel om sneller af te vallen

Snel vet verbranden

Afslank en dieet hulpmiddelen

Afvallen zonder dieet


Tags: sporten, trainen, thuis, afvallen, kettlebel
Artikel geschreven door: border.
Publicatie datum: 2014-03-20
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving