aanmeld knop
dot

Moeiteloos afvallen?

beweging.jpg
Moeiteloos afvallen? Als je maar blijft proberen in je vrije uurtjes jouw workouts te persen en je jouw favoriete calorierijke lekkernijen moet laten staan, kan het lijken of er niets moeiteloos aan is. Toch kan hier en daar meer sporten en gezonder eten niet meteen het gewenste effect hebben.

Ik hoor zelf vaak dat na een dieet het gewenste gewicht word behaald, maar daarna… Het komt er vaak net zo snel weer bij omdat er geen veranderingen zijn doorgevoerd in de dagelijkse routine. (het bekende jojo effect). Een dieet duurt meestal een paar weken maar het doel is natuurlijk de rest van je leven een goddelijk lichaam. Hier volgen een aantal tips om af te vallen zonder jezelf te veel in het zweet te werken.

  1. Voeg toe, laat niet weg

Vergeet de standaard van de diëten en het afzien hiervan. Probeer eten toe te voegen in je dieet in plaats van alleen maar dingen weg te laten. Voeg dus gezonde tussendoortjes toe waar je echt gek op bent zoals diep rode kersen, sappige druiven of heerlijk frisse komkommer. Stop deze gezonde lekkernijen in je lunchbox of stop ze in je ontbijtgranen. Voeg extra groentes toe in bijvoorbeeld je soep, stoofpotjes en sausjes.

 

Toevoegen werkt echt, weglaten doet dit niet! Zegt auteur Richard Ridder van het boek vet verbranden geheimen. Maar zorg ervoor dat je wel de totale inname van je calorieën in de gaten houdt. Zorg er ook voor dat je iets lichamelijks toevoegt. Al is het maar een dansje doen tijdens het koken, een potje voetbal met uw kind of ga een klein rondje wandelen.

  1. Vergeet sporten

Als je door het woord sporten ineens heel creatief word met je smoesjes ga dan gewoon niet sporten. Misschien is de truc van het genieten van sporten wel: noem het geen sporten.

 

Klusjes in en om het huis

Hier zit een vorm van waarheid in, je zult merken dat de weg naar een goede gezondheid en het gevoel dat je van “sporten” krijgt de grenzen vervaagd en je smoesjes snel doen verdwijnen. Dus verbrand calorieën en maak spiermassa aan door gras te maaien, stukjes te fietsen, sneeuwengelen te maken, wandelen, de auto te wassen, de hond te achtervolgen in de achtertuin en zelfs het genieten van vaker vrijen. Het punt blijft: Noem het geen sporten!

  1. Ga wandelen

Wandelen als de zon schijnt is niet zo moeilijk en een goede manier om fit te blijven. Ga wandelend naar de winkel of al is het maar een wandeling van 5 minuten is toch een wandeling van 5 minuten. Nog een aantal tips om zonder te veel extra moeite extra te bewegen.

  • Ruil je automatische grasmaaier om naar een duw maaier
  • Parkeer je auto aan het einde van de parkeerplaatsen
  • Ga met collega’s in de pauze een stukje wandelen
  • Bezem het terras en hark het gazon om bladeren te verwijderen, laat de bladblazer staan
  • Verlaat de bus een paar haltes eerder
  • Wandel door het winkelcentrum en zorg ervoor dat je alle verdiepingen meeneemt
  • Gebruik de trap elke kans die je hebt.
  • Zet de muziek lekker hard tijdens het schoonmaken en swing door het huis.

Al deze kleine dingen tellen toch op. Als je hierbij ook nog 2 keer per dag 10 minuten gaat wandelen heb je al heel snel en moeiteloos de 30 voorgeschreven minuten beweging die word aangeraden voor een gezonde levensstijl.

  1. verlicht het eten waar je van houdt

Een van de makkelijkste manieren om te minderen zonder het gevoel te hebben dat je iets mist is het vervangen van voedsel. Gebruik op een pizza bijvoorbeeld low vet kaas en als je een ijsje neemt pak dan een low vet ijsje en garneer deze op jouw gebruikelijke manier. Is het dan te merken dat je minder calorieën binnen krijgt?

 

Vergeet niet ook het drinken wat je neemt bij het eten te verlichten. Neem bijvoorbeeld een light of zero product of zelfs een light biertje.

 

Houd je niet van de smaak van light producten? Mix deze dan met de normale variant. En bouw zo de normale variant af zodat je smaakpapillen langzaam kunnen wennen aan de smaak. Drink daarnaast natuurlijk altijd voldoende water.

  1. Goed gehydrateerd zijn helpt…echt!

Zorg er voor dat je voor het eten een goed glas water naar binnen giet. Dit glas water zorgt ervoor dat je eerder een vol gevoel hebt zodat je minder behoefte hebt veel te eten. Zorg er ook voor dar je altijd non-calorie drinken bij de hand hebt. Heb je zin in een ongezonde snack? Pak een glas of flesje water en een gezonde snack.

 

Ga je naar een feestje? Zorg er dan voor dat je altijd je low-calorie drink in de hand hebt, hierdoor zul je minder snel de nijging hebben om je tegoed te doen aan alle snacks

 

Zorg ook tijdens het “sporten” voor genoeg water je zult merken dat je met water de workout veel langer en moeitelozer volhoud dan zonder water.

  1. wilt u nog meer tips als deze?

Er zijn natuurlijk nog veel meer tips en tricks over moeiteloos afvallen, deze zijn te vinden in het eBook vet verbrand geheimen


Tags: snel afvallen, moeiteloos afvallen
Artikel geschreven door: Lovelyleonie.
Publicatie datum: 2014-07-25
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving