aanmeld knop
dot

Hoe verbrand je meer calorieeen?

1272846_dumb-bell.jpg
Hittrainnigen zijn nog altijd de beste manier om uw metabolisme te stimuleren en calorieën te verbranden. Voor de beginners onder ons zijn er een paar dingen die kunnen helpen om net dat ietsje meer calorieën te verbranden.

Samen de sport beoefenen. Ken je iemand die de dezelfde sport doet als jij? Samen sporten heeft bewezen dat het voor meer doorzettingsvermogen zorgt en dat je rapper je doel zal bereiken. Kies je sportpartner met zorg uit, zodat er ook effectief gesport wordt!

 

In de ochtend lopen

Stress, huishoudelijke lasten, moeilijke planningen, kinderen. Dit zijn enkele dingen die ervoor zorgen dat je het joggen na je werk bijvoorbeeld al sneller gaat uitstellen naar een andere dag. Aangeraden is daarom om te joggen 's morgens. Zo ben je nog rustig en fit en verbrand je je calorieën weer.

 

Koolhydraten

Heb je honger of ben je moe? Dan raad ik aan om meer of voldoende koolhydraten te eten. Deze zorgen voor de energie in je lichaam en minder vermoeidheid. Ik bedoel natuurlijk wel gezonde koolhydraten. Crackers of zelf een glas magere melk is prima voor je, en appel en peren kunnen ook .

 

Hartslag monitor

Als je echt fanatiek gaat sporten en je wilt precies weten hoeveel calorieën je verbrandt, investeer dan in een hartslagmonitor. Dit apparaat houd alles bij wat je doet. Zo kun je zien of je je training zwaarder of zelfs lichter mag maken.


Beloningen

Hoewel het misschien tegenstrijdig lijkt: beloon jezelf voor je inspanningen.

Als je bijvoorbeeld je 5 km bent gaan lopen, trakteer jezelf dan op een kleine ongezonde snack. Hue het bij een, en klein natuurlijk. Dit stimuleert je en daardoor hou je het ook weer langer vol.


Als je deze tips opvolgt doet ben ik er zeker van dat je het goed gaat volhouden.

  • Probeer je lopen te combineren met wat spieroefening voor een schitterend resultaat. Na een maand ben ik er zeker van dat je al heel ver gevorderd bent.
  • Alle dagen trainen is de boodschap, rust daarom in het weekend goed uit. Drink veel water, gemiddeld 1.5 liter per dag is welkom en ook weer een truc om je metabolisme te stimuleren en honger tegen te gaan. 

Tags: Fitness, gezondheid, sport, metabolisme, voeding
Artikel geschreven door: nick512.
Publicatie datum: 2014-08-26
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving