aanmeld knop
dot

Snel 5 kilo afvallen? Zo lukt het!

Dik.jpg
Wil je snel 5 kilo afvallen? Dat lukt. Je hoeft geen grote veranderingen in je eetpatroon aan te brengen. Het belangrijkste is je wens om die 5 kilo kwijt te raken. Om snel 5 kilo af te vallen kan je aantal manieren te werk gaan, vooral als je snel 5 kilo af wilt vallen.

Snel 5 kilo afvallen, hoe doe je dat? 5 Kilo lichaamsgewicht is ongeveer 1 kledingmaat. Ben je ongeveer 5 kilo te zwaar en wil je die kilo's gewoon kwijt? Dan heb je een goede kans dat je dat gaat lukken met de tips in dit artikel. Je zal die 5 kilo zelfs snel kwijtraken als je de methode kiest waarbij je het snelste afvalt.

 

Tip 1 om 5 kilo af te vallen: Schrap suiker van je menu

Schrap alle overtollige suiker van je menu. Gebruik dus geen frisdranken waarin suiker zit, geen snoep, geen kant en klare producten, geen zoet beleg, geen taart en koek enzovoorts. Natuurlijk wist je al dat die calorieën slecht voor je lijn zijn, maar als je ze bewust van je menu schrapt en vervangt voor dingen die puur zijn en zonder toegevoegde suiker, scheelt dit je al snel een 1 kilo.

 

Afvalpillen?

Er zijn best veel mensen die kiezen voor het gebruik van afslankpillen die echt werken. Er worden echter heel veel producten verkocht die helemaal niet werken. Trap er niet in! Alleen Xenical is in Nederland de enige dieetpil die wetenschappelijk bewezen zorgt dat je sneller kun afvallen. Ik heb er zelf goede ervaringen mee. Het afvallen ging bij mij erg snel toen ik Xenical gebruikte. Ik vind het alleen erg duur, en dat vind ik een minpunt. Maar ik ben er wel 17 kilo mee afgevallen.

 

Alcohol

Drink voorlopig even (het liefst helemaal) geen alcohol. Alcohol wordt gemaakt van suiker en bevat enorm veel kcal. Daarom zie je mensen die veel alcohol drinken ook vaak dikker worden. Vooral bier en zoete drankjes zijn slecht voor je lijn. Een glaasje rode of witte wijn per dag moet kunnen, maar het is erg moeilijk om daarna niet nog een glaasje te nemen. Helemaal even geen alcohol is dus het beste.

 

Low carb

Ja, daar is het weer: het low carb advies. Maar toch is dat nog steeds een goede manier om snel gewicht te verliezen. Wat je dus beter niet kunt eten is:

  • alle producten waar meel in zit, zoals witbrood en lichtgekleurd (!) bruinbrood, pasta, aardappels, witte rijst, koekjes, cake, taart, saus, aangemaakte just, enzovoorts.
  • fruitsoorten die veel koolhydraten bevatten, zoals druiven, bananen, mango, peren...

Waarom geen meelproducten? Ook meel is namelijk gemaakt uit suiker, en suiker zet zich in je lichaam om in vet, en vet wat je niet verbrand door te bewegen, wordt op je lichaam opgeslagen als lichaamsvet.

 

Wat eet je wel als je low carb eet?

Wat je wel eet is:

  • alle ongepaneerde en onbewerkte meer magere land en watervleessoorten, zoals bijvoorbeeld: kipfilet, kalkoen, rundvlees, zalm, gerookte zalm, tonijn, visfilet, enzovoorts. Alle vlees moet ongepaneerd zijn.
  • Alle groentes die geen zetmeel bevatten, zoals sla, spinazie, bloemkool, paprika, enzovoorts. Maar groentes die veel koolhydraten bevatten, zoals bijvoorbeeld bruine bonen, steeds alleen met mate
  • fruit, beperkt, niet meer dan 1 fruit per dag van appel of kleine peer of sinaasappel
  • fruitsoorten die je meer mag eten zijn: aardbeien (zonder toegevoegde suiker), watermeloen
  • noten (met mate en ongezoet en ongezouten)

Afleiding zoeken

Veel mensen eten uit pure verveling. je zit naar de tv te kijken en eigenlijk boeit het je allemaal niet veel maar het is gewoon zo lekker ontspannend. Ondertussen zoek je iets te knabbelen, een zak chips, een blokje kaas, een lekker stukje worst of een boterhammetje... Funest voor je gewicht, en hoewel we dat allemaal weten, is het niet gemakkelijk om de trek het hoofd te bieden. Zorg dat je iets vindt om je af te leiden van die trek. Zet een beter tv programma op, begin een goed gesprek met iemand, eet kauwgom of bel een goede vriendin of vriend om even aan wat anders te denken. drink ondertussen een glaasje water met citroensap of een groot glas thee. Je zal zien dat de trek vergeten wordt. Je had geen honger, je verveelde je.

 

Kleine porties

Als je 'gewoon' wilt blijven eten, kies dan voor kleien porties, verdeeld over de dag. Minimaal zes kleine porties eten. Eet het langzaam op, het liefst met je ogen dicht, en concentreer je op de smaak. Je hersenen krijgen dan sneller het seintje door dat je verzadigd bent.

 

Hou van jezelf

Makkelijker gezegd dan gedaan misschien? Maar als je van jezelf kunt houden zoals je bent, hoef je jezelf misschien niet meer te straffen met te veel eten, of niet meer te belonen met te veel eten. Eten is een noodzaak om in leven te blijven, en daarom vinden we het lekker. Een beetje vet op je lijf is dan ook helemaal niet verkeerd. Te veel vet is dat helaas wel, maar het ergste is dat je er zoveel last van kunt hebben. Zowel emotioneel en fysiek. Ga echter alleen op dieet als je BMI te hoog is.


Tags: snel 5 kilo afvallen, vijf kilo afvallen, tips om snel af te vallen
Artikel geschreven door: SammyJo.
Publicatie datum: 2014-08-27
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving