aanmeld knop
dot

Afvallen met Het Mentale Dieet plan

images (16).jpg
Het is waarschijnlijk niet de eerste keer dat je een dieet volgt dat jou beloofd vele kilo's kwijt te raken binnen aanzienlijke tijd. Mogelijk ben je met een dieet zelfs een paar kilo afgevallen, maar naar enige tijd kwamen deze kilo's er weer net zo makkelijk aan. Met het mentale dieet plan begint het tussen je oren. Dit plan wil jou helpen om toch door te zetten daar waar je bent gebleven!

Herken je dit?

Het is goed denkbaar dat het al een paar keer is gebeurd dat je na een dieet weer terug bij af bent. Het gevolg hiervan is dat je waarschijnlijk ook in het bezit bent van een aantal dieetboeken maar om verschillende redenen diëten niet hebt doorgezet of afgemaakt. En natuurlijk niet te vergeten de sportschool waar je bent geabonneerd, waar je te weinig gebruikt van maakt of dit heeft nog niet het resultaat geleverd dat je in eerste instantie voor ogen had. De kans zit erin dat je een aantal van deze aspecten herkent bij jezelf. Eigenlijk betekent het dat je op dit moment niet tevreden bent met je gewicht en je begrijpt niet waarom jouw overgewicht er niet van af wil en af blijft!

 

Inhoud van dit artikel:

  • Doelstellingen van 'Het mentale dieet plan'
  • Alpha, Beta en Gamma recepten
  • Welke producten mag ik wel en niet eten?
  • 'Het mentale dieet plan' tips 

Doelstellingen van 'Het mentale dieet plan'

Het mentale dieet plan heeft 2 doelstellingen:

  1. Je stofwisseling terug in balans brengen.
  2. Aanleren hoe je voor jezelf nieuwe en gezonde eet -en leefgewoonten creert

Je stofwisseling terug in balans brengen

De meeste mensen die een dieet volgen gaan van het ene dieet over naar een ander dieet. Hierdoor verstoor je je stofwisseling . Dit gebeurt vaak bij crashdiëten en eiwit -en shake diëten. Met een voorgeschreven en welbepaald schema met, Alpha, Beta en Gamma dagen wordt je stofwisseling in balans gebracht. Dit is terug te vinden in 'Het mentale dieet plan'

 

Aanleren hoe je nieuwe en gezonde eet- en leefgewoonte creëert

Het mentale dieet plan begeleidt jou met eenvoudige mentale  oefeningen om je eetpatroon en leefgewoonten aan te passen. Dit zorgt er voor dat je niet het gevoel krijgt dat je actief aan het lijnen bent en je jezelf dingen ontzegt, waardoor je in de eerste fase de juiste maaltijden gaat bereiden en een gezonde leefgewoonte aanleert. Je hebt dus niet langer het gevoel dat je aan het diëten bent. Deze manier zorgt ervoor dat je niet terugvalt in het bekende 'Jojo effect'..

 

Lekkere recepten

Dit is natuurlijk waar het op neerkomt! Wat mag ik eten? En wanneer?

Zoals je eerder hebt kunnen lezen maakt 'Het mentale dieet plan' onderscheid in 3 soorten recepten. Tijdens Alpha - dagen mag je alles eten uit de groepen eiwitten, goede koolhydraten en vetten. Dit is mogelijk niks anders dan dat je normaal gewend bent. Op de Beta - dagen mag je half eiwitrijke producten en half groente. De Gamma - dagen zijn bestemd voor alleen eiwitrijke maaltijden. Je ziet dat het dus erg gevarieerd is. Dit zijn bewuste recepten met de juiste regelmaat om jou het gewenste resultaat te bieden. Het mentale dieet plan duurt zeven weken en die zijn als volgt ingedeeld:

  • Eerste week: G-A-B-B-A-B-A                      
  • Tweede week: B-A-B-A-G-A-B
  • Derde week: A-G-A-B-B-A-B
  • Vierde week: B-B-A-BA-G-A
  • Vijfde week: B-A-G-A-B-B-A
  • WZesde week: A-B-B-A-B-A-G
  • Zevende week: A-B-A-G-A-B-B

Welke producten mag ik wel en niet eten?

Het mentale dieet plan stimuleert producten die je juist wel moet nuttigen en geeft aan welke producten je absoluut moet vermijden om je gewenste resultaat zo snel mogelijk te realiseren. Producten die aanbevolen worden zijn: Vlees; Vis; Eieren; Zuivel en Noten. De volgende koolhydraatrijke producten en dan vooral de snelle koolhydraten worden afgeraden:

Witbrood; Suiker; Bloem; Siroop; Frisdrank; Maïs; Aardappels; Cornflakes; Rijst; Gebak; Pizza; Honing; Vruchtensappen

 

Tips om af te vallen met dit dieet

Door het volgen van Het Mentale Dieetplan blijft je stofwisseling in balans en wordt je lichaam gestimuleerd om vet te verbranden. Uiteraard zijn er meer tips om vetverbranding te stimuleren bijvoorbeeld door regelmatig water te drinken als je te snel weer trek in eten krijgt. Dit zijn nog meer tips om vet te verbranden:

  • Maak een lijst van 'de verboden producten'
  • Nuttig meerdere maaltijden per dag om je stofwisseling op gang te houden
  • Verdeel de calorieën over meerdere maaltijden 
  • Weersta verleiding

Afvallen begint met het mentale proces dat zich tussen je oren afspeelt. Je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor wat je wel en niet eet. Je moet voor jezelf scherp hebben  welke gedachten je hebt over eten en afvallen. Het mentale dieet plan kan jou hierbij ondersteunen en zorgt ervoor dat jouw gedachten en keuzes de juiste worden!

 

                                                       
 

Tags: Het mentale dieet plan
Artikel geschreven door: jjansen.
Publicatie datum: 2015-02-27
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving