aanmeld knop
dot

Minder kilo's dankzij deze tips?

appeltje.jpg
Ben jij het ook beu om altijd nagekeken te worden omdat je een maatje meer hebt? Dan zal ik je aan de hand van een aantal tips helpen om terug controle te nemen over je gewicht, je spieren en daarbij ook vast en zeker je zelfvertrouwen. Om te ontdekken hoe je je nooit meer zorgen hoeft te maken om je gewicht en voortaan trots en vol zelfvertrouwen kan gaan shoppen met je maatje 'minder,' houd je waarschijnlijk al een poosje bezig. Het kan wel, maar makkelijk is het niet. Vergroot je kans om blijvend af te vallen. 5 tips.

Sla het ontbijt niet over

Er wordt wel eens beweerd dat je snel afvalt door minder, of zelfs weinig te eten door o.a. het ontbijt over te slaan. Dit is echter een van de meest foute tips. Het is zelfs ongezond om niet te ontbijten. Je darmen beginnen na een stevig ontbijt namelijk al meteen vanaf de ochtend goed te werken en het zorgt er tegelijkertijd ook voor dat je je beter zal kunnen concentreren en presteren. Je krijgt ook meer vitamines en mineralen binnen dan mensen die het ontbijt overslaan. En bovendien zal de verleiding om naar een snack te grijpen veel kleiner zijn omdat je maag al goed gevuld is. 

 

Te veel fruit is een no-go

Mensen denken, vooral bij afvallen, vaak aan veel fruit eten. Dit is op zich zeker geen slecht idee, het is zelfs heel goed om dagelijks fruit te eten. Je moet wel uitkijken dat je hierin niet overdrijft. Fruit bevat naast vitaminen en vezels ook suiker, en zoals alle suikers zijn deze in een gezonde levensstijl niet gewenst. Althans, niet in te grote hoeveelheden. Deze suikers zullen zich gaan opstapelen als vet in je lichaam. Zorg er daarom voor dat je wel minstens 2 tot 3 stukken verschillend fruit per dag eet, maar ga hierin zeker niet overdrijven. Banaan en druiven bevatten bijvoorbeeld meer suiker dan de meeste mensen beseffen.

 

Vergeet die zinloze diëten 

Als je dit artikel leest heb je ongetwijfeld al (verschillende) diëten geprobeerd maar heb je er geen enkel volgehouden. Hoe komt dit? Omdat ze je dingen beloven die je niet kan realiseren op de manieren die door hen voorgeschreven worden. De meeste diëten werken vanuit hetzelfde principe: minder eten. Nochtans is dit het slechtste dat je kan doen. Je gaat je lichaam uithongeren zonder dat je het misschien beseft. De eerste weken zal je dan hoogstwaarschijnlijk inderdaad wat kilo's kwijt geraken. Maar wat gebeurt er als je plots iets meer eet... De kilo's vliegen er dan weer aan, en nog dubbel zo snel dan ze eraf gingen. Ga daarom niet als een gek beginnen met zo'n dieet, maar focus je liever op het gematigd, gezond en gevarieerd eten. Je zal het zo veel langer volhouden en de kilo's zullen ook effectief weg zijn in plaats van 'tijdelijk verstopt'. 

  • Gematigd: dat is inderdaad ook minder eten, maar met mate is iets anders dan te weinig
  • Gezond: Je gaat gezondere keuzes leren maken. Je blijkt dan je maag goed te kunnen vullen, zonder teveel verborgen suiker en andere dik makende rommel
  • Gevarieerd: heerlijk al die smaken, en nog gezond ook

Maak je eens lekker moe

Wat is er leuker dan een uurtje lekker zweten om die overbodige kilo's te verbranden? Wat je ook besluit te doen om je gewicht in de hand te nemen, sporten kan en mag er nooit aan ontbreken. Hierdoor zal je ervoor zorgen dat je veel gemakkelijker op je streefgewicht komt maar vooral, blijft. Er zijn oneindig veel sporten die je kan beoefenen maar helaas zijn die niet altijd even gemakkelijk bereikbaar en haalbaar in combinatie met je werk, school of kinderen. Bovendien is een sportschool voor menigeen te duur. Kan je ook thuis sporten?

 

Thuis sporten

Er zijn meer en meer mogelijkheden om thuis aan sport te doen zonder meteen je hele woonkamer te verbouwen om de nodige fitnesstoestellen te installeren. Kettlebell Workout is er o.a. een van. Het biedt voor vrouwen en ook mannen een aangepast fitnessprogramma voor thuis.

 

Wacht niet langer

Ik hoop dat ik je met bovenstaande tips heb kunnen overtuigen om niet langer te wachten maar in actie te komen. Hierbij geef ik nog een kort overzicht van de bovenstaande tips:

  • Ontbijt iedere ochtend
  • Eet voldoende fruit maar niet te veel
  • Diëten en afslankpillen zijn niet de oplossing
  • Beweeg dagelijks minstens 30 minuten
  • Stel het niet uit

Weet je niet welke sport te kiezen, is er geen sportclub in de buurt of heb je na het werk of school geen motivatie meer om er naartoe te gaan? Kies dan voor thuis te sporten. De Kettlebell workout is een prima methode om vet te verbranden..

 


Tags: Afvallen, Workout, Tips om af te vallen, Buikspieren
Artikel geschreven door: Roto_9897.
Publicatie datum: 2015-06-30
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving