
Categorieen
- Gezondheid
- Financieel
- Elektronica
- Auto & vervoer
- Afvallen & dieet
- Reis & vakantie
- Internet & computer
- Wetenschap
- Relatie & liefde
- Hobby & werk
- Recepten
- Kunst & cultuur
- Huis & tuin
- Werkstuk/Essay/opstel
- Recensies
- Mijn eigen verhaal
- Sport
- Seksualiteit
- Zwangerschap
- Dier & natuur
- Verzorging & mode
- Opvoeding
- Feestdagen
- Overige
- Nieuws toen en nu
- Wonderlijk & bizar
- Verslaving


Uw beursdeelname een succes

Tweet |
Tips voor de beurs: Waarom doet u mee aan de beurs? Het is belangrijk om voor uzelf en uw collega’s het doel van de deelname duidelijk te hebben. Op deze manier kunt u alles hier op afstemmen.
Doelgroepen
Breng de belangrijkste doelgroepen in kaart. Er komen vaak veel bezoekers naar een beurs maar niet iedereen is een potentiële klant. Zorg er dus voor dat je alleen diepgaande gesprekken aan gaat met de juiste personen. Het zou zonde zijn om met een totaal ongeïnteresseerd persoon een kwartier te staan praten. In de tussentijd zijn er misschien 50 bezoekers voorbij gelopen.
- Waar heeft de doelgroep behoefte aan?
- Waarom komt de bezoeker naar de beurs?
- Hoe krijg ik ze enthousiast?
Dit soort vragen dient u van te voren uitgewerkt te hebben. Het is verstandig om voor de beurs begint een bezoekersprofiel aan te vragen. Zo komt u te weten of mensen zo maar naar de beurs komen of met een bepaald doel. Hier kunt u uw stand op aanpassen.
Target
Bepaal een target wat bereikt moet zijn na de beurs waarna er gezegd kan worden dat het een succes was. Hoeveel leads moeten er binnen drie beursdagen bereikt worden? Stel u werkt met drie medewerkers op de beurs a 8 uur per dag en ze hebben allemaal 2 leads per uur. Dan hebben zij 144 leads per uur. Het is lastig om dit op een normale kantoor dag voor elkaar te krijgen.
De stand
Bedenk ook van te voren hoe groot de stand moet zijn. Door dit goed voor te bereiden kunt u van te voren een ontwerp verzinnen. Op deze manier hoeft u niet last minute nog een houtje touwtje indeling te maken. Denk na over wat u wil presenteren en welke medewerkers er nodig zijn. Alles moet goed gepland zijn om het succesvol te laten verlopen.
Marketingplan
Zorg voor een marketingplan. Door te adverteren op bijvoorbeeld Facebook weten ook uw klanten dat u op de beurs staat. Zij kunnen de beurs bezoeken om nog eens persoonlijk contact met u aan te gaan. Plan ook een leuke actie voor op de beurs met een goede follow-up. Wanneer u een actie plant maar er na de beurs vrij weinig aan gedaan wordt loopt u zeker potentiële klanten mis.
Wanneer u zelf een beurs organiseert is een goede locatie zeker net zo belangrijk als de stands en de acties zelf. De locatie moet goed gelegen zijn, de juiste faciliteiten bieden en het aantal bezoekers aan kunnen. Zorg dus voor voldoende parkeergelegenheid en bereikbaarheid via het openbaar vervoer.
Publicatie datum: 2015-10-15
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!

Reacties
