aanmeld knop
dot

Online vindbaarheid

Internet.jpg
De beste websites staan meestal bovenaan in Google. Maar zijn deze ook betrouwbaar of kan iedereen bovenaan in Google staan? Steeds meer zaken verplaatsen zich naar de online wereld. Maar wanneer jouw website niet goed wordt gevonden op internet zul je er vrij weinig aan hebben. Zodra je je in de top 10 resultaten van Google bevind heb je meer kans om potentiële klanten voor je te winnen. Dit komt doordat over het algemeen bekend is dat de “beste websites” hoog in Google staan.

In zekere zin is dit ook wel zo maar een goede website wil niet direct zeggen dat het bedrijf ook betrouwbaar is, al is dit vaak wel het geval. Online vindbaarheid heeft eigenlijk alleen maar voordelen maar hoe kom je nu bovenaan in Google?

 

Zoekmachine optimalisatie

Om hoger in de Google resultaten te komen zul je met diverse aspecten rekening moeten houden. Aandachtspunten zijn namelijk: de techniek, content en het linkprofiel.

 

Met de techniek wordt bedoelt dat de website bijvoorbeeld snel en gebruiksvriendelijk moet zijn en over de juiste structuur moet beschikken. De snelheid ligt vaak aan de technische samenhang en hosting van de website. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk dat broken links worden verwijderd of aangepast en tijdelijke pagina’s voorzien worden van een redirect zodat Google deze begrijpt.

 

Gebruiksvriendelijkheid van je website

De gebruiksvriendelijkheid van de website kun je verhogen door de volgende technische zaken op orde te brengen.

  • De menustructuur moet duidelijk en overzichtelijk zijn. Gemiddeld moet een bezoeker binnen 3 tot 5 kliks op de gewenste pagina zijn.
  • De pagina’s zelf moeten ook overzichtelijk zijn. De structuur van de pagina’s kun je over het algemeen op iedere pagina ongeveer hetzelfde laten. Op deze manier weet de bezoeker waar hij moet kijken.
  • De content op de pagina’s moet ook voldoen aan verschillende eisen. Zo mag er per pagina maar één H1 kop gebruikt worden en enkele H2 kopjes. Content moet uniek zijn. Er mag nauwelijks duplicate content gevonden worden. Duplicatie content wordt als negatief beschouwd door Google waardoor je doorgaans lager in de resultaten wordt getoond.
  • Zorg er tevens voor dat je in de content gebruik maakt van trefwoorden en naar relevantie interne pagina’s linkt om je bezoeker binnen de website te houden en te voorzien van de juiste informatie.

Linkprofiel

Om er voor te zorgen dat je website meer kracht krijgt is het linkprofiel erg belangrijk. Voor een krachtig linkprofiel zijn zowel interne- als externe links erg belangrijk. Intern linken is voornamelijk belangrijk voor de gebruiksvriendelijkheid en de leesbaarheid voor Google. Bij externe links is het belangrijk dat ze van kwalitatieve websites af komen. Zij adviseren als het ware jouw website als relevant en betrouwbaar. Hierdoor krijgt je website meer kracht waardoor je hoger in de Google resultaten komt.

 

Online marketing bureau

Nu kan ik me voorstellen dat de bovenstaande informatie niet voor iedereen even duidelijk is en je niet precies weet hoe je dit allemaal aan moet pakken. Om misstappen te voorkomen kun je het beste contact opnemen met een online marketing bureau. Door hun ervaring kennen zij de fijne kneepjes van het vak en zullen zij er voor zorgen dat jouw website voldoet aan de voorwaarden van Google.

 

25 SEO punten waar u op moet letten


Tags: zoekmachine optimalisate
Artikel geschreven door: sannevermeulen.
Publicatie datum: 2015-11-06
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving