aanmeld knop
dot

Narrowcasting

logo-tekst.jpeg
Maak gebruik van narrowcasting voor meer bezoekers. Maar hoe werkt het? De moderne benaming voor het overbrengen van informatie via beeldschermen op potentiƫle klanten wordt ook wel narrowcasting genoemd. De exacte definitie voor de term is het benaderen van een specifieke doelgroep van audiovisuele displays, dat op specifieke plaats op het juiste moment.

Waar moet je op letten?

Zoals zojuist vermeld wordt informatie via beeldschermen overgebracht. Deze beeldschermen dien je wel op een goede plek te hangen. Achterin de winkel heeft natuurlijk weinig nu ten op zichten van een scherm die in de etalage hangt.

 

Goede content

Zorg voor goede en leesbare content. Je kunt informatie nog zo mooi brengen maar wanneer de tekst of afbeelding niet pakkend genoeg zijn zal het weinig effect hebben op de bezoekers. Hetzelfde geldt voor het kleurgebruik bij de reclame. Bovengenoemde content moet up-to-date zijn. Men wil de laatste nieuwtjes kunnen lezen. Dus geen berichten van een jaar geleden.

 

Social media

Bundel de krachten van narrowcasting met social media platformen zoals Facebook en Twitter. Op deze manier wek je de betrokkenheid bij de bezoekers op en kunnen ze tevens online vragen stellen.

 

CMS

Neem een systeem af wat beschikt over een Content Management Systeem.(CMS) Op deze manier heb je het heft in eigen handen en kun je per scherm de content managen. Dit is vooral erg handig wanneer je meerdere vestigingen hebt.

 

Full-HD

Schaf beeldschermen van degelijke kwaliteit aan. De kwaliteit van de schermen moet minimaal Full-HD zijn om mooie beelden weer te geven.

 

Voordelen van narrowcasting

Voordelen van narrowcasting zijn onder andere:

  • Het snel kunnen delen van informatie. Door gebruik te maken van het CMS kan informatie in een paar klikken per locatie aangepast worden.
  • De communicatie wordt doelgericht. Vaak gaan verschillende doelgroepen op verschillende momenten winkelen. Door hier effectief op in te spelen kun je dus voor elke doelgroep andere content tonen. Op deze manier zul je de beste resultaten uit narrowcasting kunnen halen.
  • Narrowcasting laat nekken draaien. Mensen zijn sneller geïnteresseerd in afbeeldingen dan in tekst. Video’s doen het nog beter dan afbeeldingen. Men wil graag zien wat er volgt en blijft zeker staan.

Extra interactie

Om het voor een bezoeker nog aantrekkelijker te maken kun je zelfs aan narrowcasting doen via touchscreens. Denk maar eens aan een producten catalogus of simpelweg het bestellen van een product. Met behulp van een touchscreen krijgt de bezoeker de touwtjes in handen, daar houden wij mensen van.

 

Voor wie is het interessant?

In principe is het voor iedere ondernemer interessant om aan narrowcasting te doen. Je kunt het gebruiken voor reclame in of buiten je winkel maar het kan ook gebruikt worden als wachtverzachting. Ja dit lees je goed: wachtverzachting. Het woord zegt het zelf al door informatie te tonen via beeldschermen geef je de bezoeker wat te doen. Hij of zij kan wat nieuwtjes over het bedrijf lezen of simpelweg nieuws van bijvoorbeeld nu.nl De keuze voor de informatie die je wilt tonen ligt geheel bij jezelf.


Tags: narrowcasting, toepassing, narrowcasting gebruiken
Artikel geschreven door: sannevermeulen.
Publicatie datum: 2015-11-16
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving