aanmeld knop
dot

Hoe trek je bezoekers naar je website of webwinkel?

zm.jpg
Je hebt een mooi product om te verkopen en een goede website gebouwd. Het probleem is dat er sprake is van moordende concurrentie. Miljarden malen per dag worden er wereldwijd zoekopdrachten ingetypt op Google. Hoe krijg je het voor elkaar dat jouw website, met jouw producten, bezoekers krijgen? Essentieel is dus hoe je in de top drie van de zoek resultaten komt te staan. Maar hoe kun je invloed uitoefenen op iets zo groot en complex als Google?

Google is zo ingericht dat het aan de gebruikers optimale zoekresultaten kan voorschotelen en schaaft de richtlijnen die daarvoor worden gehanteerd ook regelmatig bij. Zo zal het in 2017 ongunstig zijn voor je ranking als jouw website gebruik maakt van opdringerige pop-ups, waardoor web inhoud (content) minder toegankelijk wordt.

 

SEO

Een ding is van essentieel belang: SEO (Engels: Search Engine Optimization, oftewel) Zoekmachine optimalisatie. Wat is SEO?

 

SEO betreft (onder meer):

  • Bovenaan (of hoog) komen in de Google zoekresultaten en bovenaan (of zo hoog mogelijk) blijven in de zoekresultaten. De vindbaarheid van je website wordt mede bepaald door o.a. originaliteit van de inhoud van je website.
  • De ideale website-indeling. De indeling moet immers geschikt zijn voor zowel pc, tablet en smartphone.
  • Hoe verleid je bezoekers om juist jouw website te bezoeken?
  • Hoe trek je (potentiële) klanten die heel gericht jouw product zoeken (dit maakt de kans dat een bezoeker het product koopt, groter. Met andere woorden: hoe genereer je een hoge conversie?)
  • Hoe zet je optimaal het gebruik van tags in?
  • Hoe kun je op zo’n manier werken met (eerlijk verkregen) back-links dat je je hoge ranking ook op lange termijn waarborgt?
  • De invloed van een sterke domeinnaam en een sterke domeinentensie

Rankingsfactoren

Google hanteert maar liefst over de 200 rankingsfactoren en de sleutel ligt ‘em erin dat je jouw website op zo’n slimme manier met Google laat communiceren, dat jij bovenaan komt te staan. Veel van de rankingsfactoren maakt Google niet bekend.

 

Er is naast het bovengenoemde sprake van nog veel meer factoren die jouw ranking beïnvloeden, zoals:

  • On-page factoren (op je eigen website).
  • Off-page factoren (buiten je eigen website).
  • De rol van Social Media om bezoekers naar jouw website te trekken.
  • Plug-ins voor Wordpress die je kunt inzetten (als jouw website een van de vele is die met Wordpress zijn gemaakt).
  • Google Author Ranking.
  • De snelheid en de laadtijd van je website (hoe meet je dat en hoe verbeter je het).

Er komt dus echt iets bij kijken als je jezelf serieus in de internetmarkt wilt positioneren. Uiteraard verdiepen marketingmensen zich constant in de aanpak en methodes hoe je website en bijbehorend product steeds weer onder de aandacht kan brengen. Als je wilt weten hoe je je ranking blijvend kunt beïnvloeden en je website bovenaan wilt zetten, zou je Groeien met SEO Dé weg naar online succes! van Mark van Tuel kunnen bekijken. Het wordt beeldend en stap voor stap uitgelegd hoe SEO werkt, het sluit aan op de nieuwste Google-trends en biedt, naast heldere video-uitleg, ook toekomstige updates.  

 


Tags: SEO, zoekmachine optimalisatie; optimaal; website; tags; bovenaan; Google; ranking; klanten trekken; top drie ranking; back-links, SEO begrijpen
Artikel geschreven door: Paypoel.
Publicatie datum: 2017-01-28
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving