
Categorieen
- Gezondheid
- Financieel
- Elektronica
- Auto & vervoer
- Afvallen & dieet
- Reis & vakantie
- Internet & computer
- Wetenschap
- Relatie & liefde
- Hobby & werk
- Recepten
- Kunst & cultuur
- Huis & tuin
- Werkstuk/Essay/opstel
- Recensies
- Mijn eigen verhaal
- Sport
- Seksualiteit
- Zwangerschap
- Dier & natuur
- Verzorging & mode
- Opvoeding
- Feestdagen
- Overige
- Nieuws toen en nu
- Wonderlijk & bizar
- Verslaving


Hoe zet je succesvol een product in de markt?

Tweet |
Een nieuw product op de markt brengen is spannend. Vaak gaat hier een enorme investering mee gemoeid, die je als starter niet gemakkelijk kunt betalen. Daarom is het ten alle tijden aan te raden om op een structurele en goede manier te werken zodat je een logiscg en rendabel product neer kunt zetten. Weinig mensen weten namelijk hoe ze een product succesvol kunnen maken en de kans op dit succes drastisch kunnen verbeteren. Dit is vreemd, want het succesvol maken van een product is meer dan mogelijk en eigenlijk best goed te doen wanneer je werkt op een gestructureerde wijze.
Agile werkwijze
Deze gestructureerde werkwijze is gebaseerd op de agile manier van werken. Deze manier van werken beschrijft dat je tijdens het hele ontwikkelproces dynamisch moet blijven. Elke stap binnen het proces moet je dingen aan kunnen passen.
Organiseer een testgroep
Een testgroep bij elkaar verzamelen zorgt ervoor dat je een product goed kunt testen voordat het product op de markt komt. Dit is belangrijk, omdat iedereen anders is. Jij kunt tegen een probleem aanlopen waar verder niemand anders tegenaan loopt. Zoals je begrijpt heeft het ontwikkelen van een product dan niet zoveel zin.
Maak een prototype
Zoals gezegd is het belangrijk om op een agile werkwijze te werken. Bouw daarom je prototype stapje voor stapje op tot een fantastisch product ontwerp. Zorg dat elke stap en elke functie die je aan je prototype toevoegt getest wordt. Zo kun je namelijk een product neerzetten dat op elke stap aansluit bij de doelgroep.
Laat het ontwikkelen en marketing
De spannendste stap is natuurlijk de daadwerkelijke lancering. Want nu wordt het echt menis. Een product op de markt zetten is één, het product daadwerkelijk verkopen is iets heel anders. Gelukkig heb jij constant aan je doelgroep gevraagd wat zij zouden willen zien in het product en ben je er hierdoor achter gekomen waar je doelgroep precies tegenaan loopt. Dat is zonder overdrijven een schat aan informatie. Gebruik deze informatie in al je uitingen op banners, reclameborden en natuurlijk op de website. Wanneer je daarnaast ziet dat na de lancering mensen toch nog zoekende zijn, naar kleine aanpassingen in je product, voer deze dan ook door. Het doorontwikkelen van een product is waardevol voor de levensvatbaarheid van je product.
Ruim 10.000 bouwtekeningen om te bouwen wat je maar wiltArtikel geschreven door: iqlars.
Publicatie datum: 2017-02-23
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!

Reacties
