
Categorieen
- Gezondheid
- Financieel
- Elektronica
- Auto & vervoer
- Afvallen & dieet
- Reis & vakantie
- Internet & computer
- Wetenschap
- Relatie & liefde
- Hobby & werk
- Recepten
- Kunst & cultuur
- Huis & tuin
- Werkstuk/Essay/opstel
- Recensies
- Mijn eigen verhaal
- Sport
- Seksualiteit
- Zwangerschap
- Dier & natuur
- Verzorging & mode
- Opvoeding
- Feestdagen
- Overige
- Nieuws toen en nu
- Wonderlijk & bizar
- Verslaving


5 tips; het kiezen van het juiste relatiegeschenk voor jouw klanten

Tweet |
Dit wil je natuurlijk op een zo leuk mogelijke manier doen zodat het nooit vergeten zal worden. Maar wat is voor deze doelen nou de meest geschikte oplossing? Het antwoord kan je misschien al wel raden; relatiegeschenken! Met relatiegeschenken, of deze nou groot of klein zijn, laat je je waardering zien. De ontvanger voelt zich gewaardeerd en misschien zelfs een beetje speciaal. Dit wil jij toch ook voor jouw klanten? Hieronder geven we je 5 zeer waardevolle tips om je waardering voor potentiële en huidige klanten te laten zien!
Zet functionaliteit voorop
Eén van de belangrijkste aspecten om op te letten is de functionaliteit van het relatiegeschenk. Geef je (potentiële) klanten een product waar ze ook daadwerkelijk wat mee kunnen. Een boodschappentas bijvoorbeeld wordt zeer regelmatig gebruikt en is daarom een uitstekend relatiegeschenk. Andere voorbeelden zijn markeerstiften, powerbanks, drinkflessen of zaklampen. Dit zijn eigenlijk alledaagse (kantoor)artikelen, maar dit maakt het nou juist een uitstekend relatiegeschenk!
Het hoeft niet per se groot of duur te zijn
Het gaat de ontvanger niet om een groot of duur cadeau. Wij als mensen willen zo nu en dan gewaardeerd worden. Dit hoeft niet altijd groot en uitbundig te gebeuren. Iets kleins maar toch praktisch zijn we vaak ook al erg blij mee! Maak het jezelf daarom vooral niet te moeilijk en duur. Geef je zakenrelaties iets praktisch maar wel tegen een schappelijke prijs/
Wees uniek
Probeer om uniek te zijn. Dit klinkt misschien erg onduidelijk, maar we bedoelen er mee dat je je moet onderscheiden van de concurrentie. Geef je klanten dus niet slechts een wijnpakketje maar geef er je eigen (grappige) draai aan om het uniek te maken. Zo vergeten ze het nooit meer! Dit zorgt er dan automatisch voor dat ze ook jou en je onderneming niet snel zullen vergeten.
Maak het persoonlijk
Niets is zo jammer als een onpersoonlijk cadeau krijgen. Zo voelt het meer als een verplicht nummertje en niet zozeer als een waardering. Zorg dus voor een persoonlijke boodschap! Dit kan natuurlijk op meerdere manieren. Een kaartje met een persoonlijke tekst bijvoorbeeld, of een speciale inhoud van het relatiegeschenk.
Ga voor branche gerelateerde geschenken
Dit kan enigszins vaag klinken, maar de essentie is eigenlijk als volgt; geef je klanten uit de IT-branche dus geen make-upspiegeltje, maar verras ze eerder met iets als een bedrukte powerbank of touchscreen pen. Geschenken waar je klanten affiniteit mee hebben worden meer gewaardeerd, en jij dus automatisch ook.
Publicatie datum: 2018-10-02
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!

Reacties
