aanmeld knop
dot

Snel en simpel klanttevredenheid meten

dreamstime_xs_17899652.jpg
Elk serieus bedrijf zou zich bezig moeten houden met het tevreden houden van hun klanten. Om dit te kunnen doen heb je eerst inzicht nodig in de mening van jouw klanten over jouw bedrijf. Dit kun je doen door klanttevredenheid te meten door middel van diverse (online) tools.

Wil jij graag weten hoe jouw klanten denken over jouw dienst, product of service? Lees dan dit artikel en bekijk hoe je feedback kunt verzamelen binnen jouw organisatie. We zullen ons hier specifiek richten op klanttevredenheid meten over een evenement. Er zijn tegenwoordig namelijk erg handige manieren om snel feedback te krijgen.

 

Klanttevredenheid meten

 

Klanttevredenheid meten is binnen ieder serieus bedrijf een belangrijk doel. Het is cruciaal om inzicht te krijgen over het beeld wat klanten hebben bij jouw bedrijf. Zo kun je jouw dienst, product of service verbeteren om deze beter aan te laten sluiten bij de verwachtingen van de klant.

 

Het meten van klanttevredenheid kan via diverse wegen. De meest gebruikte manier om feedback te verzamelen is door een klant een papieren vragenlijst te laten invullen op locatie. In deze vragenlijst staan vragen die betrekking hebben op de ervaring van de klant met jouw aanbod. Het invullen van een papieren vragenlijst is echter niet altijd handig. Daarom wordt er steeds meer gebruikt gemaakt van online feedback tools.

 

De nieuwste manier voor het verzamelen van feedback/klanttevredenheid is door een vragenlijst voor te leggen met een QR-code. Een klant kan dan een QR-code scannen en wordt vervolgens automatisch doorgestuurd naar een (gepersonaliseerd) vragenlijst. Je kunt verschillende QR-codes gebruiken voor verschillende locaties of producten.

 

Feedback evenement verzamelen

Veel bedrijven die een evenement organiseren horen graag achteraf de mening van bezoekers. Zoals eerder gezegd kun je feedback evenement verzamelen door middel van QR-codes. Wanneer je een festival organiseert, kun je bijvoorbeeld per podium of standplaats een QR-codes plaatsen. Wanneer een bezoeker de code scant worden zij doorgestuurd naar de vragenlijst van dat specifieke podium of standplaats. Zo kun je heel gericht feedback verzamelen met gepersonaliseerde vragenlijsten!

 

Feedback toepassen

Nadat je op een evenement feedback hebt gekregen is het ook belangrijk dat je daadwerkelijk inspeelt op de gegeven feedback. Wees dan ook niet bang om op basis van de feedback veranderingen door te voeren in de manier waarop jouw bedrijf sommige zaken aanpakt. Het geeft een bezoeker vaak een naar gevoel wanneer zij feedback geven en deze vervolgens bij het volgende evenement nog niet is opgepakt.

 

Online tools om feedback te meten

Elke bedrijf zou in enige vorm bezig moeten zijn met het verzamelen van feedback over hun product, dienst of service. Er zijn tegenwoordig veel mogelijkheden om efficiënt en snel klanttevredenheid te meten met online tools. Maak het jezelf dus niet moeilijk en zoek de ideale oplossing voor jouw bedrijf online.

 


Tags: Klanttevredenheid meten, Feedback evenement verzamelen
Artikel geschreven door: BarryBos.
Publicatie datum: 2020-03-30
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving