aanmeld knop
dot

4 tips om je fysieke doelen te behalen

IMG_0003.jpg
Met de zomermaanden in het vooruitzicht is het belangrijk om de fysieke doelstellingen uit de ijskast te halen. Je wil niet met een shirt aan op het strand liggen omdat je jezelf schaamt voor je bierbuik, toch? Precies. Daarom leggen wij je in dit artikel uit hoe je dankzij 4 simpele tips een je fysieke doelen behaalt.

Stel doelen op 

Het klinkt heel erg simpel, maar het is een aspect dat vaak wordt vergeten: het stellen van doelen. Dit blijkt nog wel een kunst op zich te zijn. Waarom? Vele mensen stellen te hoge doelen. Van een bierbuik naar een sixpack in 4 weken is simpelweg onhaalbaar en tevens ook nog eens erg ongezond. Wanneer je na twee weken alles behalve op schema ligt, zal dit erg demotiverend werken. Het is dus niet de kunst om doelen stellen, maar om realistische doelen te stellen die daadwerkelijk haalbaar zijn. 

 

Let op je voeding 

Afvallen en in shape raken is een kwestie van energie managen. Krijg je meer energie binnen dan je verbruikt? Dan kom je aan. Verbruik je meer energie dan je binnenkrijgt? Dan val je af. Zo simpel is het. Deze energie wordt gemeten in kcal (kilocalorieën). Vaak is alleen bewegen niet voldoende om af te vallen. Meer beweging zorgt er namelijk ook voor dat je meer honger krijgt. Het is daarom belangrijk om je voeding en honger goed te managen. Tegenwoordig heb je hier verschillende apps voor die je hier goed bij opweg kunnen helpen. Deze apps laten je precies zien hoeveel kcal je kan nuttigen om je fysieke doelen te behalen. Ideaal dus. 

 

Visualiseren 

Een ander krachtig middel dat je kunt gebruiken om meer gevoel bij het eindresultaat te krijgen is het visualiseren van je doelen. Ga voor jezelf na hoe graag je het doel nu écht wil. Welk gevoel geeft het je om je weer helemaal topfit en sexy in je lichaam te voelen? Wat is de achterliggende pijn die je momenteel ervaart, waardoor je dus zo graag wil afvallen en in die goede shape wil raken? Wanneer je dit voor jezelf helder hebt en de visualisatie regelmatig herhaalt, zul je ervaren dat je motivatie over het algemeen een stuk hoger ligt en blijft. 

 

Personal trainer / coach Rebody

Heb je vrij weinig kennis op het gebied van voeding en training of heb je al verschillende keren geprobeerd om af te vallen, maar was dit iedere keer zonder succes? Dan is het verstandig om extra hulp in te schakelen. Een goede coach helpt je achterhalen waarom je jouw gestelde doel zo graag wil behalen en legt je alle facetten uit die je behoort te weten om van jouw fysieke doelstelling een fysiek resultaat te maken. 


Tags: Sporten, afvallen, personal training, personal coaching, Rebody,
Bronnen: rebody.nl
Artikel geschreven door: Rubinkoot.
Publicatie datum: 2021-04-19
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving