aanmeld knop
dot

10 elementen die elke landingspagina moet hebben!

Internet.jpg
Hoe maak je de meest effectieve landingspagina? Een landingspagina is een essentiële schakel in iedere marketingcampagne. Het gaat erom dat je een pagina hebt die écht converteert, maar hoe bouw je die?
GamesGames

Een landingspagina is een pagina met maar één doel: de bezoeker moet een actie uit gaan voeren. De actie hangt af van de marketingcampagne. Een veelvoorkomend voorbeeld is het aanbieden en downloaden van gratis weggever. Het doel is dat de bezoeker een e-mailadres geeft om bijvoorbeeld een E-book, stappenplan of White paper aan te vragen.

 

Landingspagina, waarom?

Een landingspagina moet leiden tot conversie, met behulp van elementen zoals: testimonials, omschrijving van de weggever en een downloadknop. Het is dus belangrijk dat wanneer iemand op de landingspagina terechtkomt, bijvoorbeeld via een zoekmachine, dat deze dan ook nieuwsgierig gemaakt wordt en uiteindelijk de weggever ook zal downloaden. Een landingspagina heeft geen menu, de bezoeker kan maar één actie kiezen; de weggever aanvragen en downloaden, anders bestaat de kans dat het z’n doel voorbij gaat. Kleine details kunnen het verschil maken tussen een succesvolle en een falende pagina. Het is daarom ook van groot belang om met de juiste tool te gebruiken, zoals Phoenix Pages. Een tool zorgt er ook voor dat je geen enkel element zal vergeten, omdat je stappen moet doorlopen.

 

Waar moet een effectieve landingspagina aan voldoen?

Er zijn tien elementen die elke landingspagina moet hebben. Dit is ook wat Phoenix Pages adviseert. De ontwikkelaars van Phoenix Pages hebben jarenlange ervaring met het ontwikkelen van effectieve landingspagina. In een paar klikken valt alles naadloos in elkaar. De inhoud moet je nog wel zelf bedenken, maar voor de rest ben je verzekerd van goede templates.

 

Een landingspagina die gericht is op het downloaden van een gratis weggever, moet onder andere de volgende elementen bevatten:

  1. Een afbeelding van het aanbod, bijvoorbeeld de gratis weggever, ook als dat een digitaal document is;
  2. Een pakkende titel
  3. Een lijst met de voordelen van de gratis weggever;
  4. Een downloadknop;
  5. Een dubbel opt-in formulier, met stappenplan die de bezoeker door de tweede opt-in loodst;
  6. Een AVG checkbox die jou toestemming geeft om de bezoeker te mailen;
  7. Microcopy met privacy policy onder het opt-in formulier;
  8. Testimonials over de weggever;
  9. Extra informatie over de weggever, zoals iets over jou en jouw bedrijf;
  10. Een sterke call -to-action met de downloadbutton.

Een landingspagina testen

Als de landingspagina klaar is, kun je hem testen op effectiviteit. Dit wordt ook wel een A/B test genoemd. Je maakt dan een kopie van je pagina, waarop je telkens één klein element verandert, zoals de titel of de kleuren. Zo kun je zien welke pagina het beste scoort. Met die pagina ga je door. Je kunt dit proces blijven herhalen tot het juiste resultaat bereikt is. Wil je vandaag nog de beste landingspagina gebouwd hebben? Met Phoenix Pages is dit een fluitje van een cent. Vraag een gratis proefaccount aan

.


Tags: landingspagina bouwen, landingspagina maken, e-book verkopen
ComputerComputerArtikel geschreven door: droogendijkcj.
Publicatie datum: 2022-01-13
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving