aanmeld knop
dot

Waarom mensen afvallen met het MDP dieet?

MDP dieet.jpg
Nadat ik zelf 21 kilo was afgevallen met het Mentale dieet, wist ik een ding: afvallen is niet zo moeilijk als het voor velen lijkt. Het Mentale Dieetplan is apart, maar het leek me in eerste instantie het zoveelste dieet met de zoveelste loze belofte. Maar toen ik me erin verdiepte, begon ik te begrijpen waarom het succesvol is. Afvallen is een keuze. Afvallen heeft te maken met verkeerde keuzes. Je kunt je maag vullen met goede keuzes. Dat kun je leren met mentale oefeningen.

Het Mentale Dieetplan is misschien geen wondermiddel, maar het is wel een goed dieet om uit te proberen. Ik heb het dieet uitgeprobeerd en vond het een maand lang niet moeilijk vol te houden. De eerste dagen gingen snel. Ik viel in een week tijd 4 kilo af. Voor iemand als ik, die van hartige dingen houdt, zoals vlees (waaronder ook) gerookte zalm en paling, kaas en zuivel en eieren, vissalades, vleessalades, worst... Is dit een goed dieet. En natuurlijk gezonde groentes en op zijn tijd ook wat fruit. Ik hou van gerookte zalm en kipfilet, eieren, kipfilet, biefstukjes en allerlei soorten kaas. Eigenlijk heeft het Mentale Dieetplan nou net die dingen op het menu staan die mij het eten makkelijk maken. Zelf heb ik het dieet gecombineerd met het gebruik van Alli afslankmiddel, waardoor afvallen van elk dieet, ongeveer 30% sneller gaat. Het Mentale Dieet Plan bestaat uit drie dingen

  • Uitleg over de aanpak, afvallen, en het dieetplan/schema
  • Eenvoudig receptenboek met recepten, die gebaseerd zijn op vooral veel proteïnerijke producten
  • Mentale oefeningen die ervoor moeten gaan zorgen dat je anders over eten denkt, waardoor je eenvoudiger beslissingen kunt nemen en waardoor je heel anders omgaat met eten. Denk hierbij ook aan mindful eten. Je eet dan bewuster, je proeft bewuster en neemt er de tijd voor. Het eten smaakt dan ook wel lekkerder. Lees meerover het Mentale Dieet.

Waarom val je af?

Dit is globaal. Je valt niet af door het dieet maar gewoon omdat je minder koolhydraten eet. Er is nog meer over te zeggen maar dit zijn de hoofdzaken van het MDP. Over het receptenboek wat er gratis bijzit, kan ik kort zijn: dat is simpel maar lekker. Er zitten lekkere recepten bij en als je je aan het dieet houdt val je zeker wel af.  Schrijver van het MDP dieet K. Callens, voert ons naar een balans tussen proteïne, koolhydraten en snelle koolhydraten, door middel van het dieet schema. Aan hongeren doen we niet al te vaak als we aan het MDP diëten zijn. Het dieet is niet nieuw, maar is al jaren geleden in Amerika op de markt gekomen onder een andere titel. Ook daar lopen helaas nog steeds heel veel mensen met extreem overgewicht rond, dus ook het MDP dieet is zeker geen redmiddel voor Amerika gebleken, maar voor individuen die er serieus mee aan de gang gaan, zit er wel gewichtsverlies in.

 

Mentaal afvallen?

De mentale oefeningen maken een belangrijk onderdeel uit van het dieet plan. Deze worden gewoon thuis uitgevoerd, of op elke plek waar je je bevindt. Hoe werkt dat dan en wat voegt het toe? Heeft niet vrijwel iedereen die kampt met overgewicht dezelfde tergende gedachtes zoals:

  • Waarom lukt het me niet?
  • Hoe zet ik die knop om?
  • Het lijkt wel of het eten bepaalt wat ik eet, en niet andersom...
  • Het lukt me niet, ik faal altijd

Dit soort zelfhypnose houdt het overwicht in stand en maakt het zelfs erger. De mentale oefeningen die bij het MDP dieet een belangrijke rol spelen, manipuleren (en dit is positief bedoelt) het denken echter zo dat

de mentale oefeningen je kunnen helpen die negatieve gedachtegang om te keren. Met de mentale oefeningen wordt dik zijn een keuze, maar afvallen ook. Met de mentale oefeningen wordt het gemakkelijker om die keuze te maken, en dwangmatigheid verdwijnt. Het vergt wel meer dan lezen hoe het werkt, je moet met behulp van de mentale oefeningen een soort zelfhypnose toepassen en dit steeds in gedachten herhalen. 

 

Maar hoe zit het dan met lekker eten?

Met het MDP dieet eet je op zich wel lekker. Maar ook wel eenzijdig.

 

Dingen die niet op je menu staan zijn:

  • taarten
  • cake
  • koekjes
  • witbrood
  • producten die bol staan van suiker
  • enzovoorts

Dingen die wel op het menu staan zijn:

  • eieren
  • vlees (kip, rundvlees, lamsvlees, enzovoorts)
  • vis (zalm, paling, forel, gerookte zalm, haring, makreel, mosselen, garnalen, enzovoorts)
  • Volkorenproducten (met mate)
  • Zuivel + kaasjes
  • Eieren
  • Broodbeleg/vleeswaar
  • groentes
  • fruit ( met mate)
  • yoghurt
  • kaas
  • kruiden
  • enzovoorts

Tags: mentale dieetplan, mdp dieet, afvallen, recensie, vis, vlees, afvallen, overgewicht
Artikel geschreven door: Meander.
Publicatie datum: 2012-09-30
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving