aanmeld knop
dot

Oud en nieuw? Afvallen?

kcal.jpg
Veel mensen gaan direct na oud en nieuw afvallen. Uiteraard is dit een goed voornemen maar in de regel komt er weinig van terecht. Op 1 januari eet iedereen oliebollen dus geeft de eerste dag van het jaar niet echt een goede stimulans. Wellicht verstandiger om nu direct te beginnen.

Wat kan ik zelf doen om af te vallen?

Het allerbelangrijkste is om u eetpatroon eens goed te bekijken. Probeer snoepen tot een minimum te beperken. Pak een klein koekje voor bij de koffie en eet er maar eentje. Begin in de ochtend sowieso met een boterham. Een glas melk of vruchtensap erbij is helemaal goed. 's Ochtends niets eten is geen optie!

 

Waarom is ontbijten belangrijk?

Als u in de ochtend iets eet brengt dat uw spijsvertering direct op gang. Als u het ontbijt overslaat begint uw spijsvertering pas op gang te komen na de lunch. Zonde natuurlijk.

 

Wat kan ik met de lunch eten?

Eet gewoon 2-4 volkoren boterhammen met mager beleg en een lekker glaasje melk of vers geperst sap erbij. Als je erg honger hebt tussen het ontbijt en de lunch in, dan kun je een plakje ontbijtkoek tussendoor pakken, of een stuk fruit. Banaan en druiven bevatten wat veel suiker. Kies liever voor: appel, sinaasappel, mandarijn, meloen. Ook een kleine salade tussendoor kan de honger stillen, net als een cup-a-soep.
 

Wat kan ik het beste in de avond eten?

Aardappelen en voldoende verse groenten en een stukje rund of gevogelte of ander mager vlees is natuurlijk altijd goed. Vis (ongepaneerd) is gezond en lekker. Probeer niet te vette maaltijden te bereiden. Maak je bijvoorbeeld pasta, schep dan minder op als je normaal deed. Kies voor volkorenpasta. Een saus waarin veel groentes zitten, geen boter maar (olijf)olie voor de bereiding. Zorg ervoor dat je niet het gevoel hebt dat je te veel hebt gegeten. Eet vijf a zes kleine maaltijden per dag in plaats van drie grote. Als je dit gaat volhouden ben je al een heel stuk op de goede weg.

 

Wat moet ik nog meer doen om af te vallen?

Bewegen is essentieel om gewicht te verliezen. Sporten is helemaal goed voor het afvallen. Koop een paar hardloopschoenen bij een sportzaak en je kunt al zelf beginnen door 2 keer in de week een stukje te gaan lopen. Dagelijks een half uurtje bewegen is het beste. Op het internet genoeg informatie vinden voor het beginnen met hardlopen. Als hardlopen geen optie is schrijf u zich dan in voor de sportschool of ga op een teamsport waarbij u moet rennen (sommige sporten zijn minder belastend dan hardlopen). Voor zeer zwaarlijvige mensen (obesitas en morbide obesitas) is training met spieren erg goed omdat vet zich opslaat in spierweefsel. Trainen met gewichten (niet te zwaar beginnen om blessures en te erge spierpijn te voorkomen) is dan een prima manier om energie te verbranden. Bij zware inspanning altijd overleggen met uw huisarts wat het beste programma voor u is. Snel vet verbranden is zeer goed om af te vallen.
 

Direct een hardloopshirtje kopen?

Om een goede start te maken kun je het beste iets kopen als drijfveer om in het echt te hardlopen.

Je kunt bij runnersdiscount voor weinig geld een shirtje kopen en zelf ontwerpen. Kijkt u op uw gemakje eens rond op deze site!


Tags: Afvallen, afslanken, naar uw streefgewicht, oud en nieuw en toch afvallen, bewegen, hardloopshirtje kopen eigen ontwerp, sporten om af te vallen, sportschool,
Artikel geschreven door: mervyn.
Publicatie datum: 2012-12-12
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving