aanmeld knop
dot

10 Kilo afvallen? Zo lukt het!

Benen.jpg
10 Kilo afvallen, makkelijk is het niet. Er zijn een aantal dingen die iedereen met overgewicht zullen helpen om toch met wat kleine moeite, 10 kilo af te vallen. Als u wilt afvallen zijn er enkele valkuilen waar veel dikke mensen steeds weer invallen. Die moet je herkennen, en omzeilen. En verder is het een kwestie om voor het lekkerste dieet ter wereld te kiezen. Hoe?

Afvallen lijkt moeilijk maar is het eigenlijk niet. Als je ziet hoe graag je lichaam overtollige ballast kwijt wilt als je echt te zwaar bent, kan je alleen maar respect hebben voor je lichaam. Je lichaam slaat alleen maar vet op als je je eten niet verbrandt. Eten met veel koolhydraten zet zich om in vet, bepaalde hormonen maken het allemaal nog lastiger. Maar als u 10 kilo wilt afvallen raad ik u met nadruk: Een zo gezond mogelijk dieet aan. Kies een dieet waarbij de nadruk ligt op vers, onbewerkt eten. Denk aan vers vlees (landvlees of vlees uit wateren is prima), verse groentes, vers fruit, verse kruiden, enzovoorts. De balans in het dieet moet goed zijn, er wordt zowel gebruik gemaakt van proteïne, goede koolhydraten en zuivel. Afvallen gaat sneller en makkelijker als je niet te veel koolhydraten eet, en dagelijks een beetje beweegt. Er zijn tegenwoordig ook afslankmiddelen die bewezen het afvallen versnellen, zoals Alli en Xenical. Met name de laatste van de twee (Xenical) is effectief en populair, want Xenical is tweemaal zo effectief bij het afvallen als Alli. Helaas is het niet goedkoop.

 

Afvallen, tien kilo of meer, hoe dan?

Om af te vallen moet u in elk geval de valkuilen kennen. Kies een goed dieet, zoals FitChef Lifestyle, waarbij afvallen zoveel eenvoudiger wordt. Bekijk FitChef. 

  • Motivatie goed houden is een hele kunst
  • Niet na drie denken denken dat u er al bent
  • Denk niet: ik ga dit voor altijd volhouden. Wees realistisch, denk: Ik werk hier elke dag heel bewust opnieuw aan en het zal me de ene keer meer moeite kosten als de andere keer
  • Eens een dagje snacken? Prima, maar hoe pak je daarna de draad weer op?
  • Bewegen, moet je nou echt naar de sportschool? Nee dus. Dagelijks een wandeling of huishouden doen of fietsen is ook bewegen
  • Heb je levenslang? Eigenlijk wel. Maar dit betekent niet dat je levenslang hoeft te lijnen, maar levenslang proberen niet te veel te eten, dat zal zo blijven
  • Het 'morgen ga ik lijnen' syndroom - herken je dat?
  • Dorst of honger? Leer het verschil herkennen
  • Wie is de baas, het voedsel of jij?
  • enzovoorts

Een zeer populair dieetpil waarbij afvallen echt sneller gaat is Xenical. Het is helaas niet goedkoop, maar wel erg goed. De werkzame stof van Xenical is Orlistat, een stof die zich aan het vet in je maag bindt en daarmee voorkomt dat het vet wordt opgenomen door je lichaam. Dit vet kan zich dus niet op je lichaam opslaan. Het wordt vanuit je maag direct naar je darmen afgevoerd, waar het vet via de gewone weg (als je naar de wc gaat) dus je weer lichaam verlaat. Het gaat om ongeveer 1/3 deel van het vet in je maaltijden.

 

Motivatie

Om af te vallen moet u gemotiveerd zijn. Niet gemotiveerd om honger te lijden, helemaal niet. Gemotiveerd om af te vallen.  Met Het Mentale Dieetplan  wordt bijvoorbeeld geen honger geleden, wel lekker gegeten, maar sommige dingen worden vermeden, zoals: witbrood, pasta, aardappels, alles waar wit meel in zit. Dit wil echter niet zeggen dat u die dingen niet eten mag. Helemaal niet. U moet echter kiezen. Als u mag kiezen tussen een bord pasta of een halve gebraden kip met salade, kies dan voor de halve kip. U mag met dit dieet lekker eten, en toch valt u af.  Het dieetplan garandeert zelfs 5 tot 17 kilo in 14 dagen! Motivatie kunt u op verschillende manieren krijgen, maar het dieetplan motiveert ook. Bovendien zit er een stuk mentale training bij in waardoor u om leert gaan met zwakke momenten, terugval, de angst dat niet u bepaalt wat u eet, maar dat het eten bepaalt wat u eet. Dat laatste is niet waar. U krijgt dankzij de mentale oefeningen meer controle over uw eetpatroon en eetgewoontes. Ja zeggen tegen heel veel eten mag, nee zeggen tegen bepaalt eten is niet zo moeilijk als het lijkt.

 

Denken dat u er al bent?

Ook zo'n valkuil waar mensen die aan het afvallen zijn vaak intrappen. Het gaat goed, en ze voelen zich dus fitter. De weegschaal geeft aan dat u wat afgevallen bent en ergens leeft u alsof u er al bent. Ongemerkt neemt daardoor de motivatie af en ineens eet u er zomaar weer 5 kilo aan. Dagelijks opschrijven wat u eet, en dagelijks even nadenken over de voordelen van gewichtsverlies, houdt de motivatie scherp.

 

Een dagje snacken. Is dan alles verpest?

Als u eens een dagje loopt te snacken, omdat u nou eenmaal een mens bent en soms de verleiding niet zal kunnen weerstaan, dan wil dat niet zeggen dat alles ineens verpest is. Helemaal niet. Als u er twee dagen voor uittrekt om weer gezond te eten, is het overtollige gewicht, wat veelal uit vocht bestaat, er weer vanaf. Dan gaat u gewoon weer verder. U pakt de draad weer op. Zoute snacks zorgen ervoor dat u vocht vasthoudt in uw weefsels. Vocht ziet u op de weegschaal in kilo's terug. Door een paar dagen minder zout te eten en regelmatig te drinken, is het vocht zo weer uit de weefsels afgevoerd, omdat het zout wordt afgevoerd.

 

Bewegen

Overmatig sporten is niet goed. U verbrandt dan veel kcal en zal dus ook veel honger hebben, en meer behoefte aan eten. Als u extreem moet sporten, bijvoorbeeld vanwege uw beroep, dan moet uw dieet daarop worden aangepast. Als u niet extreem hoeft te sporten maar gewoon meer wilt bewegen voor uw gezondheid en om afvallen te stimuleren, prima. Kies dan voor een dagelijkse wandeling, of thuis wat trainen met niet al te zware gewichten, of Nordik Walking, zwemmen, huishoudelijk werk. Dat is allemaal beweging. Het idee dat je om af te vallen perse elke dag naar een sportschool zou moeten is pure onzin. Maar natuurlijk is sporten

wel gezond. Dus als u wel naar de sportschool wilt moet u het gewoon doen.

 

Moet je levenslang lijnen?

Het antwoord is: nee. Maak uzelf niet wijs dat u levenslang heeft. Lijnen klinkt al zo afgepast. Afvallen doe je gelijkmatig, en door te weten wat wel dikmakend is en wat niet dikmakend is.  Als u weet wat u wel en niet kunt eten om op gewicht te blijven, maar ook als u weet wat u na een feestje met lekker eten en drankjes, beter wel en niet kunt doen. Dan heeft u dus niet levenslang. U heeft dan een levenspatroon waarbij u uw gewicht onder controle houdt. Kleine wijzigingen, groot effect.

 

Het 'morgen ga ik lijnen' syndroom

Ik noem het maar even een syndroom, elke avond in bed stappen met de gedachte: morgen ga ik echt lijnen. Sommige mensen denken dit ongeveer 360 dagen per jaar, elke avond opnieuw, jaar in jaar uit. Logisch dat ze geen motivatie meer hebben om het afvallen te volbrengen. Dat is helemaal niet meer nodig. Je elke dag opnieuw gefaald voelen zal je zeker niet helpen. Leren omgaan met je eigen eetgewoontes is echt niet zo moeilijk als het lijkt.

 

Honger of dorst?

Wist u dat veel mensen dorst interpreteren als honger? Als u net gegeten heeft, kunt u een gevoel van honger ervaren. Net alsof u altijd honger lijkt te hebben. Zeer vermoedelijk heeft u dorst en herkent u deze prikkel niet. Drink een verse vruchtensap, een glas water, een grote kop thee... en heel vaak zal de trek ineens verdwenen zijn.

 

Het eten is mij de baas

Misschien ervaart u wel eens paniek als u eten ziet. Net alsof het sterker is dan u. Alsof het eten bepaalt of u het opeet, en niet andersom. Dat lijkt wel een beetje als de angst die verslaafden ervaren als hun middel er niet is, angst voor ontwenningsverschijnselen. U kunt echter leren om eten te weren. U kunt ook leren om niet meer te eten dan verstandig is. U leert ook eten te weerstaan op momenten dat het eten niet gepast is. Zoals taart eten op een dag dat er niets te vieren is, dat is eigenlijk een verkeerd eetpatroon.

  • taart = feest = soms is het feest = soms eet je taart

Zo zijn er wel meer snacks die gerust mogen, maar alleen op feestdagen, zoals chips of patat. Reserveer deze snacks gewoon voor feestjes, en accepteer dat je daarna mogelijk meteen een paar liter vocht vasthoudt waardoor het lijkt of je meteen een paar kilo bent aangekomen.  Daarna weer de draad oprapen, wat zout minderen en voila, na een paar dagen ben je die overtollige litertjes alweer kwijt.

 

Veel afvallen, lekker

Leer omgaan met de psychische en fysieke valkuilen bij afvallen, leer het verschil tussen lekker eten en afvallen en vies eten en aankomen, leer je mentale kracht kennen om je eetpatroon aan te passen, maak kennis met mindfull eten, en geniet van en gezondere levensstijl.


Tags: 10 kilo afvallen, dieetpillen, dieet, beste dieet, tien kilo
Bronnen: eigen ervaring, xenical, orlistat
Artikel geschreven door: SammyJo.
Publicatie datum: 2013-01-07
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

DickBos - 2013-07-28 01:49:21  
Ja dat werkt inderdaad goedReageer
U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving