aanmeld knop
dot

Luxe artikelen aanzienlijk populairder

chanel.jpg
Luxe artikelen blijken ondanks de financiƫle crisis toch populairder onder consumenten dan ooit. Winkelketens en warenhuizen die terug te vinden zijn in het luxe segment draaien nog steeds een goede omzet. Daardoor kan worden opgemaakt dat consumenten misschien wel minder vaak geld uitgeven, maar dat ze wel nog steeds meer geld willen uitgeven voor echte luxe artikelen.

Premiumship werkt

Exacte cijfers kunnen we u helaas niet voorschotelen, maar uit een interview van Bijenkorf CEO Giovanni Colauto met NRC is gebleken dat de keuze voor het zogenaamde premiumship een goede zet is geweest. Door het premiumship werden verschillende luxe namen zoals Gucci en Louis Vuitton aan het aanbod van Bijenkorf toegevoegd. Niet alleen de nieuwe luxe namen, maar ook het hoge niveau op vlak van service zouden er samen voor hebben gezorgd dat de nieuwe opgestelde strategie bijzonder goed is uitgepakt.

 

Toeristen

De belangrijkste vraag die we ons echter moeten stellen is of deze trend niet veroorzaakt wordt door de vele toeristen die een bezoek brengen aan Nederland. Rijke Russen en Aziaten komen bijvoorbeeld maar wat graag naar ons land om er de luxe producten uit onze winkels aan te kopen en vervolgens met een volle koffer terug huiswaarts te keren. Gelukkig heeft onderzoek aangetoond dat het niet alleen de toeristen zijn die nog geld overhebben voor luxe artikelen.

 

“Ik werk dus ik verdien”

Steeds vaker stellen Nederlanders dat ze recht hebben op het bezitten van luxe artikelen. “Ik werk dus ik verdien” is dan ook een vaak gehoorde stelling in het Nederlandse straatbeeld. Daar tegenover staat dan weer een andere trend die aangeeft dat Nederlanders gemiddeld wel minder vaak op vakantie gaan en ook uit eten gaan en een theatervoorstelling bezoeken is een stuk minder populair dan vroeger. Daar staat tegenover dat Nederlanders steeds vaker gewoon lekker thuis willen genieten. Waarom bijvoorbeeld een bezoek brengen aan een spa en daar veel geld voor betalen wanneer u ook thuis in uw eigen badkamer een leuke spa kunt installeren? Dit is meteen een duidelijk voorbeeld van hoe de crisis er voor zorgt dat luxe voor veel mensen steeds belangrijker wordt en ze er ook graag meer geld aan willen uitgeven.

 

Hollandse luxe

Toch zou een Nederlander een Nederlander niet zijn wanneer deze niet zo weinig mogelijk geld zou willen betalen voor al deze luxe. Recente cijfers tonen bijvoorbeeld aan dat mensen wel nog steeds nieuwe kleding kopen, maar ze dat wel hoofdzakelijk doen in de uitverkoop. Luxe? Zeker wel, maar dan wel graag met zoveel mogelijk korting! Vanaf 8 april wordt kleding voordeliger aankopen echter nog eenvoudiger. Dan doet de website FashionSaleAlert namelijk haar intrede op de online markt. Vanaf dat ogenblik wordt het meer dan ooit eenvoudig om luxe merken aan te kopen tegen een uiterst lage kostprijs.

 

Netoda Internet Marketing

Er kan dus eenvoudig gesteld worden dat de website FashionSaleAlert.nl welke een project is van Netoda Internet Marketing er voor zorgt dat luxe nog betaalbaarder wordt. Dit bedrijf staat hoe dan ook steevast in voor de ontwikkeling van nieuwe, interessante websites welke steevast gebruikmaken van zoekmachine-optimalisatie alsook affiliate marketing. Andere websites van deze Nederlandse uitgever zijn met name Mobielinternet.nl en Zorgverzekeringvergelijkenstudenten.nl. 


Tags: Louis Vuitton, Gucci, Luxe artikelen, Fashion, modekortingen, fashionsalealert
Bronnen: NRC Handelsblad
Artikel geschreven door: jveen.
Publicatie datum: 2013-05-21
Wil jij ook geld verdienen met artikelen schrijven? Meld je direct gratis aan!


dot

Reacties

U reageert als gast. Heeft u een account, log dan eerst in.

Typ de Captcha code over:

Plaats een reactie:


Categorieën

Gezondheid Financieel Elektronica Auto & vervoer Afvallen & dieet Reis & vakantie Internet & computer Wetenschap Relatie & liefde Hobby & werk Recepten Kunst & cultuur Huis & tuin Werkstuk/Essay/opstel Recensies Mijn eigen verhaal Sport Seksualiteit Zwangerschap Dier & natuur Verzorging & mode Opvoeding Feestdagen Overige Nieuws toen en nu Wonderlijk & bizar Verslaving